Varen ikke modtaget/varen svarer ikke til beskrivelsen

Hvis du mod forventning ikke skulle modtage din vare eller hvis varen afviger væsentligt fra beskrivelsen, er du automatisk dækket af PayPal Køberbeskyttelse, hvis du betaler via PayPal. Du vil da kunne kontakte PayPal, for at få pengene retur. 

Sådan opretter du en tvist:

  1. Log på din PayPal-konto.
  2. Klik på “Løs et problem i Løsningscentret” i boksen Nyttige oplysninger.
  3. Klik på “Bestrid en transaktion”.
  4. Klik på “Find en transaktion”, eller klik på transaktions-id’et ud for den transaktion, som du vil bestride, og klik derefter på “Fortsæt”.
  5. Vælg “Tvist om vare”, og klik derefter på “Fortsæt”.
  6. Vælg årsagen til tvisten, og klik derefter på “Fortsæt”.
  7. Angiv flere oplysninger på siden Angiv yderligere oplysninger, og klik derefter på “Fortsæt”.
  8. Klik på “Gå til Løsningscentret”.

 

Efter at en tvist er oprettet, har du 20 dage til at kommunikere med sælger. Hvis du ikke kan løse problemet, kan du bede PayPal om at undersøge sagen ved at eskalere tvisten til et krav.

Sådan eskalerer du en tvist:

  1. Log på din PayPal-konto.
  2. Klik på “Løs et problem i Løsningscentret” i boksen Nyttige oplysninger.
  3. Klik på “Vis” ud for den sag, som du vil eskalere.
  4. Klik på “Eskaler denne tvist til et PayPal-krav” nederst på siden.
  5. Følg vejledningen.
  6. Klik på “Eskaler til et krav”.

Du kan få flere oplysninger om PayPal Køberbeskyttelse ved at klikke på “Brugeraftale” nederst på en hvilken som helst side på PayPals websted.

Du får her et link til PayPals hjælpeside, hvor du også kan finde svar på mange af dine spørgsmål vedr PayPal. Du finder frem til hjælpesiden ved at klikke her.

Bemærk: Hvis du ikke eskalerer en tvist til et krav inden for 20 dage, lukkes sagen automatisk uden en tilbagebetaling.

OK